קידום אתרים הוא היום אחד הכוחות הדומיננטיים בשוק הפרסום והשיווק באינטרנט שלכשלעצמו תופס היום באופן טבעי נתח גדול יותר בענף הפרסום , שעה שכמעט כל האנשים בעולם המערבי מתחילים ומסיימים את היום מול האינטרנט ומחפשים את כל מה שהם צריכים ברשת .
קידום אתרים מאפשר לבעלי עסקים קטנים לפרסם את העסק שלהם בצורה יעילה ולא מאולצת בעלות נמוכה יחסית , אך על מנת לעשות זאת בהצלחה נדרשת לא מעט חשיבה וחקר מקדימים שבדרך כלל עדיף שיעשו על ידי מקצוענים – על ידי חברת קידום אתרים .
באופן כללי , קידום אתרים מוצלח הוא נגזרת של מספר שלבי עבודה עיקריים :
יעדי שיוק – חקר שוק שמטרתו הגדרה של קהל היעד ומספר הצרכנים שקידום האתר אמור להשפיע עליהם .
מציאת מילות חיפוש – מילות החיפוש המתאימות לכל עסק הן המילים שיחברו בין האתר לכמה שיותר צרכנים רלוונטים. לדוגמא : מילת החיפוש : שייט לא בהכרח תביא לאתר מכירת יאכטות קהל צרכנים מתאים , כי היא תמשוך הרבה אנשים שמתעניינים בשייט אך לא בקנייה . כשמדובר בתחום עיסוק שיש בו הרבה תחרות לפעמים מספר תוצאות החיפוש על מילת מפתח מסויימת יכול להיות רב מאוד מה שהופך את התחרות לקשה מאוד . לפעמים בהליך חיפוש המילים המתאימות כדאי לוותר על מילה מבוקשת מידי ולמצוא חלופות שקל יותר לקדם אותן .
כתיבת תכנים והעלאתם לאתר העסק – השלב הבא בהליך קידום אתרים דורש הכנת מאמרים או תכנים מילוליים אחרים שיש בהם הרבה איזכורים של מילות החיפוש . המאמרים יועלו לאתר העסק והם אמורים לגרום לקידום האתר במנועי חיפוש .
בקרה – השלב האחרון של כל תהליך קידום אתרים חייב להיות בקרה של השינוי שהתחולל : האם התקבלו התוצאות המקוות? האם יש צורך להוסיף מאמרים נוספים או לבחון נתיב קידום אחר ?